Z ostatniej chwili
W dniach 17 – 29 maja 2024 r. będzie trwał nabór wniosków o dowóz
uprawnionych uczniów z klas I-VIII SP do szkoły na rok szkolny 2024/2025. Druk do pobrania znajduje się poniżej. Można go również otrzymać w sekretariacie szkoły oraz w Przedszkolu w Podolanach. Wypełnione wnioski można składać w sekretariacie szkoły w w/w terminie w godzinach od 8.00 do 14.00. Nadmieniam, że dowóz przysługuje przy odległości z domu do szkoły obwodowej: powyżej 3 km – dla uczniów z klas I-IV, powyżej 4 km – dla uczniów z klas V-VIII
* Link do wniosku
Rekrutacja na świetlicę szkolną na rok 2024-2025
Dyrektor Zespołu Szkół Nr 6 w Leńczach informuje, że w dniach od 11 kwietnia do 30 kwietnia b.r. będzie trwała rekrutacja na świetlicę szkolną na rok szkolny 2024/2025. Wnioski można otrzymać w sekretariacie szkoły lub pobrać z niniejszej strony. Wypełnione wnioski ( wraz z zaświadczeniami od pracodawców o zatrudnieniu) można składać w sekretariacie szkoły w w/w terminie w godzinach od 8.00 do 14.00
Egzamin Ósmoklasisty 14-16. 05.2024
Przed naszymi ósmoklasistami trzy ważne egzaminacyjne dni.
Trzymamy za Was mocno kciuki i życzymy powodzenia!
Sobotni spacer po lanckorońskich szlakach
11 maja grupa piątoklasistów wybrała się na pieszą wycieczkę po okolicy
Czytaj dalej
To kolejna wycieczka realizowana w ramach szkolnego projektu „Poznajemy nasze okolice”.Tym razem wędrownicy wyszli na Górę Lanckorońską ,spacerowali po lanckorońskim rynku i wrócili Aleją Zakochanych do Leńcz.Uczniowie z klasy V b :
Nikola Lepiarz, Julia Knap, Lena Machnik, Kacper Adamczyk ,Piotr Sermak, Mateusz Surówka, Tobiasz Maślanka ,Adam Putek i Dawid Pacut pod opieką Pani mgr Bernadety Ciapy i Pani mgr Marty Gołuszki spędzili sobotnie dopołudnie na łonie przyrody.Podczas marszu przez las uczniowie mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę na temat budowy roślin,na lanckorońskim rynku delektowali się pysznymi lodami i goframi, podziwiając stare chaty z XIX wieku, zobaczyli Kościół Narodzenia św. Jana Chrzciciela wybudowany około 1336 ufundowany przez Kazimierza Wielkiego i przebudowany w XIX wieku w związku ze zniszczeniami podczas potopu szwedzkiego i konfederacji barskiej, a po wejściu na Górę Lanckorońską zobaczyli ruiny zamku, które poddawane są obecnie rekonstrukcji.
Pogoda i humory dopisały… Mamy nadzieję, że tak spędzony wolny czas należał do udanych…Dziękujemy uczestnikom tej wycieczki za udział i zachęcamy pozostałych uczniów do aktywnego wypoczynku…
Witaj Majowa Jutrzenko
30 kwietnia uczciliśmy kolejną rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja
Czytaj dalej
Tegoroczną uroczystość przygotowali uczniowie klas piątych pod opieką mgr Małgorzaty Trzebońskiej i mgr Marty Gołuszki. Piątoklasiści zaprezentowali montaż słowno-muzyczny związany z wydarzeniami z 1791 roku.Główny bohater przedstawienia -Piotruś przeniósł się w czasy stanisławowskie i spotkał ostatniego króla Polski Stanisława Augusta Poniatowskiego, marszałka Sejmu Wielkiego Stanisława Małachowskiego, Ignacego Potockiego, Hugo Kołłątaja, księżną kurlandzką oraz mieszkańców Warszawy. Dzięki podróży w czasie zdobył wiele informacji na temat uchwalonej wtedy konstytucji i związanych z nią nadziei. Kiedy wrócił do czasów współczesnych, okazało się, że tym razem polski król odbył podróż w czasoprzesteni i i zjawił się w jego domu , by powierzyć mu misje do wykonania przez uczniów naszej szkoły. W drugiej części uczniowie kas I-III toczyli BÓJ O KOTYLION, klas IV-V stoczyli GRĘ O KONSTYTUCJĘ a uczniowie klas VI-VIII wypełnili tajną misję ZAGINIONA KONSTYTUCJA. Jak im poszło?Czy spełnili oczekiwania ostatniego polskiego króla? Wkrótce się okaże…Wyczekujcie cierpliwie powrotu ostatniego króla I Rzeczypospolitej…
II Konkurs Wiedzy O rodzinie św.Jana Pawła II etap wojewódzki
Ze sztuką na Ty
24 kwietnia piątoklasiści odwiedzili Muzeum Narodowe w Sukiennicach i Teatr Współczesny
Czytaj dalej
Uczestnicy wycieczki pod opieką mgr Doroty Morek, mgr Małgorzaty Trzebońskiej i mgr Marty Gołuszki wzięli udział w warsztatach zorganizowanych przez Grupę Aktywni pt.”Alfabet mistrzów”, podczas których aktywnie zwiedzili największą w Polsce ekspozycję dziewiętnastoletniego polskiego malarstwa i rzeźby w Sukiennicach.Podczas warsztatów uczniowie wysłuchali opowieści przewodnika o artystach i ich dziełach oraz rozwiązywali zadania ,dzięki którym mogli zgłębić świat sztuki.Piątoklasiści podziwiali dzieła sztuki zgromadzone w 4 salach : Sali Bacciarellego: Oświecenie”, „Sali Michałowskiego: Romantyzm. W stronę sztuki narodowej”, „Sali Siemiradzkiego: Wokół akademii”, „Salai Chełmońskiego: Realizm, polski impresjonizm, początki symbolizmu”. Po wizycie w muzeum uczniowie obejrzeli spektakl przygotowany na podstawie legendy o Panie Twardowskim. Przedstawienie Teatru Współczesnego z dużą dozą humoru pokazuje barwne perypetie Pana Twardowskiego, jego znajomość i potyczki z Diabłem, Bazyliszkiem (gościnnie z innej bajki) oraz samą… Panią Twardowską. Wiele zabawnych scen, efekty specjalne ,scenografia a przede wszystkim gra aktorska to atuty tej sztuki przenoszącej widzów w świat krakowskich legend.Mamy nadzieję, że ta wycieczka pozwoliła uczniom oderwać się na chwilę od codzienności i przeniosła ich w niezwykły i magiczny świat sztuki. Serdeczne podziękowania dla organizatorki wyjazdu – Pani mgr Doroty Morek.
Wizyta w teatrze
Szóstoklasiści obejrzeli spektakl w Teatrze Groteska
Czytaj dalej
19 kwietnia uczniowie klasy VI pod opieką mgr Bożeny Zborowskiej, mgr Anny Sikory i mgr Marty Master zobaczyli sztukę teatralną przygotowaną na podstawie powieści M.Twaina pt.”Przygody Tomka Sawyera”.Na teatralnej scenie pojawił się tytułowy bohater-Tomek, Becky,Huck,ciotka,Indianin Joe,Muff Potter i inni bohaterowie popularnego utworu.Tomek Sawyer i Huckleberry Finn to dwóch nastoletnich przyjaciół. Jeden jest zwariowanym, niepokornym rozrabiaką, drugi – zmuszonym do samodzielności „dorosłym” dzieckiem. Obydwaj napędzani niebanalną wyobraźnią, co chwilę wpadają w coraz to większe tarapaty. Ale czy każdy z nas nie marzył kiedyś o tym, by stać się piratem, marynarzem czy też odkrywcą? A realizacja marzeń bardzo często wymaga poświęceń. Nawet, jeśli w grę wchodzi mroczna tajemnica… Akcja przedstawienia dzieje się w XIX-wiecznej Ameryce Północnej. Rytmiczne, pełne humoru przedstawienie zostało zrealizowane w żywym planie, a także z wykorzystaniem lalek. Widzowie ,podążając za losami Tomka, mogą sobie uświadomić , że wartości takie jak rodzina, przyjaźń, lojalność i miłość były, są i zawsze pozostaną najważniejsze. Mamy nadzieję, że przedstawienie spodobało się naszym uczniom i zachęciło ich do realizowania swoich marzeń…
Nadeszła wiosna- czas na piesze wycieczki
13 kwietnia rozpoczęliśmy piesze wędrówki po okolicy
Czytaj dalej
To już nasza szkolna tradycja ,że wraz z nastaniem sprzyjającej pogody chętni uczniowie w sobotnie dopołudnia poznają naszą okolicę.I w tym roku znaleźli się uczniowie, którzy w słoneczną kwietniową sobotę wyruszyli na turystyczne szlaki pod opieką mgr Bernadety Ciapy i mgr Beaty Grych.Na pierwszej wycieczce było 10. uczniów-wśród nich 5 osób z klasy V b i 5 ósmoklasistów.Tym razem wybrali się do Woli Radziszowskiej,w której zwiedzili Izbę Regionalną, drewniany zabytkowy kościółek pod wezwaniem Najświętszej Marii Panny oraz cmentarz ofiar epidemii cholery.Piękna pogoda pozwoliła młodym piechurom podziwiać budzącą się do życia przyrodę. Mamy nadzieję, że tak spędzony wolny czas należał do udanych.Już niedługo kolejna wyprawa… Zapraszamy do wspólnego wędrowania i poznawania ciekawych miejsc.
Serdeczne podziękowania dla organizatorek tej wycieczki i wszystkich jej uczestników.
Muzeum Ognia w Żorach
9 kwietnia drugo- i trzecioklasiści odwiedzili to niezwykłe miejsce
Czytaj dalej
Uczniowie pod opieką swych wychowawczyń mgr Teresy Łyczak, mgr Katarzyny Mirochy i mgr Beaty Pająk zwiedzili Muzeum Ognia znajdujące się w śląskim mieście Żory.Jego budynek ma kształt płomienia. Oficjalne otwarcie placówki miało miejsce 3 grudnia 2014 roku.Muzealna ekspozycja zlokalizowana jest na parterze oraz w podziemiach budynku i podzielona na pięć stref tematycznych: Okiełznanie żywiołu, Przez antyk i wieki średnie, Pali się, Obszar duchowości, Mędrca szkiełko i oko.Ukazuje ona dzieje związków ludzkości z ogniem, jego niszczycielską siłę oraz metody walki z pożarami, wpływ ognia na duchowość oraz kulturę oraz jego fizyczne aspekty. Wśród atrakcji znajdują się m.in. rekonstrukcja prehistorycznej jaskini, „ściana ognia”, „ognista szafa grająca” oraz szereg doświadczeń do wykonania przez zwiedzających (zwiedzający mogą m.in. rozpalić wirtualny ogień olimpijski, ugasić pożar, posłuchać „ognistych” piosenek, czy sprawdzić ciepłotę własnego ciała).Nasi uczniowie mieli okazję przeprowadzić niektóre z nich , przekonać się, jak potężnym żywiołem jest ogień oraz docenić jego rolę w życiu człowieka.Korzystając z pięknej pogody, po zwiedzeniu muzeum uczestnicy wycieczki spędzili czas na rynku miasta.
Tydzień Zdrowia
W dniach od 3 do 9 kwietnia nasi uczniowie realizowali projekt związany ze zdrowiem
Czytaj dalej
Projekt został zrealizowany dzięki jego organizatorom -Szkolnej Radzie Uczniowskiej, Spółdzielni Uczniowskiej „Grosik” oraz nauczycielom wychowania fizycznego.Miał on formę konkursu międzyklasowego- w poszczególnych dniach uczniowie wykonywali różne zadania ,które były oceniane przez powołane przez organizatorów jury.W trakcie tego tygodnia odbył się DZIEŃ DIAGNOZY ZDROWIA, DZIEŃ MARCHEWKI,DZIEŃ BEZ TELEFONU,DZIEŃ SPORTU.Podczas realizacji projektu uczniowie mogli sprawdzić stan swojego zdrowia-dokonać pomiaru wagi i wzrostu, określić swoje BMI, zmierzyć tętno i puls.W czwartek na sali gimnastycznej pojawiły się przygotowane przez poszczególne klasy stoiska z potrawami z marchewki. Po ich prezentacji można było skosztować smaczne marchewkowe potrawy-sok, pasztet, dżem zupę, ciasto, surówkę ,chipsy, frytki.DZIEŃ MARCHEWKI uświadomił wszystkim jak zdrowe i smaczne jest to-wydaje się często niedoceniane-warzywo.DZIEŃ BEZ TELEFONU to było wielkie wyzwanie dla naszych uczniów.Niestety oni także -tak jak większość współczesnych dzieci-dużo czasu poświęcają na używanie telefonu komórkowego. O szkodliwości tego uzależnienia wszyscy wiedzą ,a niestety nadal czas spędzony z telefonem jest zbyt długi. Okazało się jednak, że tylko nielicznych przerosło to zadanie i z powodu używania telefonu w tym dniu „zdobyli ”oni niechlubne punkty ujemne dla swoich klas.W piątek uczniowie przygotowywali także gazetkę klasową o zdrowiu.8 kwietnia w ramach DNIA SPORTU uczniowie rywalizowali w konkursach ZDROWO I SPORTOWO. Rozwiązywali quiz o zdrowiu oraz rywalizowali w konkurencjach sportowych.W trakcie przerw międzylekcyjnych każdy chętny uczeń mógł skorzystać ze strefy ciszy i relaksu.We wtorek uczniowie przygotowywali plakat podsumowujący projekt oraz wymyślali okrzyk promujący zdrowy tryb życia.Wnioski oraz wyniki konkursów zostały przedstawione 10 kwietnia na apelu podsumowującym projekt (fotorelacja wkrótce do obejrzenia w Galerii na stronie szkoły).Serdeczne podziękowania dla koordynatorek projektu Pań mgr Beaty Śliwy, mgr Grażyny Stawowy i mgr Magdaleny Dudoń oraz wszystkich osób zaangażowanych w realizację poszczególnych zadań.Liczymy,że udział w projekcie dostarczył jego uczestnikom wielu cennych informacji na temat zdrowia i uświadomił im potrzebę prowadzenia zdrowego trybu życia.
Szkolny Konkurs Plastyczny PRZEPIS NA ZDROWIE
Spółdzielnia Uczniowska „Grosik” zorganizowała konkurs dla uczniów klas I-III
Czytaj dalej
W ramach Tygodnia Zdrowia odbył się konkurs plastyczny koordynowany przez opiekunki Spółdzielni Panie mgr Annę Woźniak i mgr Grażynę Stawowy.Uczestnicy konkursu przygotowywali prace związane z dbaniem o zdrowie.I miejsce zdobyła praca Szymona Jarzyny z klasy I a ,II miejsce Julii Pawlikowskiej z klasy II a a III miejsce Franciszka Pietrzaka z klasy II a. Serdecznie gratulujemy!Dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu za zaangażowanie.